Followers

Saturday, January 29, 2011

Majlis Kesyukuran Meraikan Saudara Kita

Saudara kita atau lebih sinonim dengan panggilan saudara baru oleh masyarakat merupakan tanggungjawab kita sebagai saudara seagama untuk membimbing dan memberi semangat kepada mereka dalam hari-hari seperti baru dilahirkan di muka bumi ini bergelar seorang ISLAM.

Hasrat YKSNS untuk membina hubungan berterusan dan memastikan saudara kita ini mendapat pembelaan dan pembelajaran secukupnya berkenaan agama Islam yang bagi mereka sesuatu yang baru dalam hidup. Hasrat ini juga disokong kuat oleh Majlis Agama Islam Negeri Sembilan dan Jabatan Mufti Kerajaan Negeri, Negeri Sembilan bagi memastikan saudara kita sentiasa merasakan mereka tidak berseorangan dan mereka sentiasa mempunyai keluarga seIslam yang mengambil berat dan menjadi tempat pergantungan mereka sewaktu mereka masih lagi dalam tempoh atau proses pembelajaran untuk berdiri sendiri di masa akan datang.

Kita tidak boleh memandang ringan terhadap saudara kita ini kerana kita seharusnya membantu membimbing mereka agar mereka tidak terumbang ambing tanpa arah dan akhirnya menjurus kepada perbuatan memohon untuk keluar Islam (Murtad). Bagi mengelakkan perkara sedemikian daripada berlaku, kita harus bermula dengan langkah awal dengan berada bersama mereka dan memberitahu mereka bahawa kita sentiasa bersedia untuk menerima mereka.

Satu majlis untuk meraikan saudara kita ini akan diadakan pada:

Tarikh: 29hb Jan 2011
Tempat: Dewan Kuliah 2, Masjid Negeri, Negeri Sembilan
Masa: 6.00petang - 10.00malam

Diharap dengan penganjuran majlis seperti ini dapat mengeratkan lagi hubungan awal dalam menarik minat saudara kita ini untuk mendalami ilmu agama dan menjadi tempat untuk saudara kita ini untuk mengadu dan berlindung. InsyaAllah.
 

No comments:

Post a Comment

Write your comment here!